23 Σεπτεμβρίου, 2023

✑ Adamidis Konstantinos

Σε γενικές γραμμές κόντρα στις προσδοκίες, χρειάστηκαν μόνο δύο ράλι Ott Tänak για να επιστρέψει ξανά η M-Sport Ford στον κύκλο των νικητών, φέρνοντας μόλις τη δεύτερη νίκη για το Puma Rally1 για να φτάσει στην κορυφή του πρωταθλήματος για πρώτη φορά από τότε που έγινε παγκόσμιος πρωταθλητής το 2019.

Αλλά η νίκη στο ράλι δεν είναι το μόνο θετικό από αυτό το Σαββατοκύριακο. Ο Tänak δεν ήταν ποτέ πλήρως άνετος με το αυτοκίνητο, αλλά ήταν ακόμα σε θέση να κερδίσει, οπότε φανταστείτε τι μπορεί να κάνει όταν το Puma γίνει περισσότερο της αρεσκείας του;

Και τα δύο μέρη ήθελαν απεγνωσμένα αυτή η επανένωση να λειτουργήσει. Εάν υπήρχαν αμφιβολίες ότι δεν θα ήταν, θα εξατμιστούν γρήγορα τώρα.

Μπορεί να μην είχε κερδίσει, αλλά ο Breen έδωσε έναν τεράστιο αγώνα σε όλη τη διάρκεια του ράλι και η δεύτερη θέση ήταν απολύτως άξια, ακόμα κι αν αυτό σήμαινε ότι χαλούσε ακούσια το σχέδιο της Hyundai να προσπαθήσει να αλλάξει τους Breen και Neuville.

Ο Breen χρειαζόταν μια παράσταση σαν αυτή μετά από μια τόσο δύσκολη περίοδο πέρυσι, και απέδειξε στον κόσμο ότι δεν είχε χάσει ποτέ το ταλέντο του ή την ταχύτητά του.

Η Hyundai μπορεί να προκάλεσε σάλο το απόγευμα της Κυριακής, όταν προσπάθησε (και απέτυχε) να εφαρμόσει τις εντολές της ομάδας για να εξασφαλίσει ότι ο Neuville τερμάτισε δεύτερος, αλλά αν το βάλουμε αυτό στη μια πλευρά, η Σουηδία ήταν ένα δυνατό γεγονός για την ομάδα.

Το αποτέλεσμά του στο Μόντε Κάρλο ήταν κάπως συγκινητικό, αλλά δεν υπήρχε αμφιβολία για τον ρυθμό του στο χιόνι.

Ο Neuville μπορεί να ήταν ελαφρώς εκτός ρυθμού στην αρχή του ράλι, αφού έχασε τις προκαταρκτικές δοκιμές λόγω ασθένειας, αλλά οι Breen και Esapekka Lappi το αναπλήρωσαν πλήρως. Και το ίδιο έκανε και ο Neuville μόλις μπήκε στο αυλάκι.

Για μεγάλο μέρος του Σαββάτου, η Hyundai καταλάμβανε τρεις από τις τέσσερις πρώτες θέσεις στο δρόμο και πιθανότατα θα παρέμενε έτσι αν ο Lappi δεν είχε ένα ελαστικό που τον έστελνε σε μια τράπεζα χιονιού.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι ο Lappi απέρριψε την παραγγελία, η Hyundai εξακολουθούσε να έφυγε από τη Σουηδία με περισσότερους πόντους από την Toyota, και αυτό σίγουρα πρέπει να θεωρηθεί νίκη.

Κάνοντας ό,τι καλύτερο μπορούσε για να λύσει ερωτήσεις σχετικά με τη νέα του πρόοδο με το GR Yaris Rally1 στο Μόντε Κάρλο, αυτό που δεν χρειαζόταν ο Έβανς στη Σουηδία ήταν ένα άλλο Σαββατοκύριακο όπου αγωνίστηκε να βρει αυτό το διάσημο συναίσθημα πίσω από το τιμόνι.

Αλλά δυστυχώς αυτό ακριβώς πήρε.

Για να είμαστε δίκαιοι απέναντί του, δεν ήταν ο μόνος οδηγός της Toyota που δυσκολεύτηκε (ειδοποίηση spoiler: βλέπε παρακάτω), αλλά υπάρχει μια αφήγηση που αρχίζει να χτίζεται γύρω από τον Evans και τους αγώνες του και αυτή η απόδοση δεν κάνει τίποτα για να το σταματήσει.

Για να τρίψει αλάτι στις πληγές, ο τέταρτος στο powerstage ήταν αρκετός για να τον σηκώσει μπροστά από τον συμπαίκτη του Sébastien Ogier στο πρωτάθλημα και έτσι να έχει μια ελαφρώς χειρότερη θέση δρόμου για το Μεξικό.