✑ Adamidis Konstantinos

Ο Έβανς κυριάρχησε στον ένατο γύρο του WRC στους γρήγορους δρόμους γύρω από το Jyväskylä και κέρδισε την έβδομη νίκη στην καριέρα του αφού τερμάτισε 39,1 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Thierry Neuville με Toyota GR Yaris.
Είναι πάντα ο τρόπος με το Ράλι Φινλανδίας. Τέτοια είναι η ζέση, το συναίσθημα, η ελπίδα και η λατρεία του ήρωα, αν ένας Φινλανδός δεν είναι έτοιμος για τη νίκη, τα πράγματα δεν είναι πολύ τυχαία. Το βράδυ της Παρασκευής το σημείωσε αυτό καθώς οι μολυβένιοι ουρανοί έδωσαν το ψιλόβροχό τους, αντανακλώντας μια ζοφερή διάθεση κάπως νότια από τα σύννεφα.
Δεν βοήθησε το γεγονός ότι ο Esapekka Lappi έριξε το Hyundai του στα δέντρα στην τελική σκάλα του πρωινού. Οι Φινλανδοί οπαδοί του ράλι είναι πρώτα οι Φινλανδοί οπαδοί του ράλι και μετά οι οπαδοί του ράλι.
Το ίδιο ήταν και για τον Έλφιν Έβανς και τον Σκοτ Μάρτιν. Υπήρχε τεράστιος θαυμασμός για τους συμπαίκτες του Kalle και η ατμόσφαιρα στον τερματισμό του powerstage στο Himos πρόσφερε μια άφθονη επίδειξη της φινλανδικής εκτίμησης.
Όπως ήταν αναμενόμενο, ο Έβανς δεν μπορούσε πραγματικά να δει τι ήταν όλη η φασαρία. Με τυπικά υποτιμημένο τρόπο Elfyn, είχε κάνει τη δουλειά του: είχε απασχοληθεί για να κερδίσει ράλι, είχε κερδίσει ένα ράλι. Ευτυχώς, υπήρχαν αρκετοί άνθρωποι γύρω του για να του υπενθυμίσουν ότι η Κυριακή ήταν μια πολύ, πολύ υπέροχη μέρα για να είσαι ο Έλφιν Έβανς.
Για να του υπενθυμίσουμε ότι, σε 72 χρόνια, είναι μόνο το δεύτερο άτομο που δεν είναι από εκείνα τα μέρη που έχει κερδίσει δύο φορές τη Φινλανδία. Το άλλο? Σεμπαστιάν Λοέμ. Για να του υπενθυμίσουμε ότι, το Σάββατο και την Κυριακή, η απόδοσή του ήταν τόσο γεμάτη αυτοπεποίθηση και στιβαρή όσο ήταν δυναμική και σταθερή την Παρασκευή.
Με λίγα λόγια, το οδήγησε σαν ντόπιος. Δεν είναι περίεργο που οι Φινλανδοί ενέκριναν.
Θα κέρδιζε αν ο Rovanperä το είχε κρατήσει στο δρόμο; Ποιός νοιάζεται? Άσκοπη ερώτηση. Αλλά ας κάνουμε χιούμορ το θέμα: πολύ πιθανό, ναι. Ήταν μόλις 5,7 δευτερόλεπτα μακριά από το προβάδισμα όταν ο Rovanperä κύλησε.
Η ωριμότητα του Έβανς και η ικανότητά του να αντιμετωπίζει το άγχος της ηγεσίας μιας ομάδας μπροστά από το μεγάλο αφεντικό – τον Άκιο Τογιόντα – ήταν μεταξύ των σημαντικότερων της εβδομάδας. Ό,τι είχε ο Thierry Neuville, ο Evans είχε περισσότερα.
Πάντα γνωρίζαμε ότι ο Έβανς έχει τεράστιο γρήγορο ρυθμό ράλι. Κυριάρχησε σε μια φθινοπωρινή Φινλανδία πριν από δύο χρόνια και έκανε το ίδιο σε μια κοντή, βουρκωμένη Σουηδία πριν από δύο χρόνια. Αυτό όμως ήταν διαφορετικό.
Ο Έβανς αναγκάστηκε να περάσει από μια διαδικασία επανεφεύρεσης για να κερδίσει αυτό. Έπρεπε να δώσει κάτι από τον εαυτό του και το φυσικό του στυλ οδήγησης για να βγάλει το καλύτερο από ένα αυτοκίνητο που δεν του ταίριαζε με τον τρόπο που έκανε η προηγούμενη Toyota. Το να γίνει αυτό στη Φινλανδία είναι ένα σωστό επίτευγμα.
Όσο αγαπώ την Εσθονία και τους δρόμους γύρω από το Tartu, είναι δυνατόν ο πλησιέστερος γείτονας της Φινλανδίας να έχει επηρεάσει τον ετήσιο αντίκτυπο του καλοκαιριού Jyväskylän της ταχύτητας; Η Εσθονία είναι γρήγορη, προκλητική και εκπληκτική – πρέπει να είναι, ο Kalle Rovanperä προτιμά τους δρόμους στα νότια του Φινλανδικού Κόλπου.
Η ταχύτητα αψηφά την πεποίθηση. Το θέαμα παράλογο. Η γενναιότητα πέρα από οτιδήποτε θα μπορούσαν να συλλάβουν οι περισσότεροι θνητοί.
Η ταχύτητα του ράλι έρχεται από όλες τις γωνίες στους δρόμους μεταγωγής, σε σχολικούς δρόμους.
Η πραγματική δόξα της πιο λασπωμένης πλευράς του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι η συνάφεια των αυτοκινήτων του και η σύνδεση με την καθημερινή ζωή μέσω αυτών των δρόμων. Είναι φιλόδοξο και απόκοσμο, αλλά εξακολουθεί να μιλάει με ανθρώπους που μπορούν να σταθούν και να παρακολουθήσουν με θαυμασμό.
Πάνω από όλα είναι η προσβασιμότητά του. Θέλετε να πάρετε τον Evans τον επόμενο χρόνο; Ας το κάνουμε. Σοβαρά. Ομολογουμένως, δεν πρόκειται να βρούμε τον προϋπολογισμό για να χρηματοδοτήσουμε ένα αυτοκίνητο Rally1, αλλά υπάρχει μια εθνική διοργάνωση που τελειώνει μερικές από τις ίδιες φάσεις λίγα λεπτά μετά την ολοκλήρωση των ηρώων μας.