23 Σεπτεμβρίου, 2023

✑ Adamidis Konstantinos

Ο Craig Breen θα μείνει στη μνήμη ως ένας από τους πιο αγαπημένους χαρακτήρες των ράλι και αναμφισβήτητα μεταξύ των καλύτερων οδηγών που δυστυχώς δεν κέρδισαν ποτέ μια διοργάνωση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι.

Ο θάνατος του εργοστασιακού οδηγού της Hyundai σε δοκιμαστικό ατύχημα ενόψει του Ράλι Κροατίας της επόμενης εβδομάδας άφησε την αδελφότητα του ράλι και του μηχανοκίνητου αθλητισμού έκπληκτη και μουδιασμένη. Η καριέρα του 33χρονου Ιρλανδού κόπηκε τραγικά πριν φτάσει στην ακμή της.

Ενώ μια νίκη στο WRC τελικά ξέφυγε από τον Breen, το πάθος του και οι γνώσεις του στο ράλι ήταν αδιαμφισβήτητα, και η καρδιά του με την προσέγγιση και το γρήγορο πνεύμα του τον έκαναν σταθερό αγαπημένο των οπαδών. Εννέα βάθρα του WRC, συμπεριλαμβανομένων έξι τερματισμών στη δεύτερη θέση, απέδειξαν ότι, ενώ ήταν ένας αξιαγάπητος χαρακτήρας με ένα μολυσματικό χαμόγελο, είχε τις ικανότητες πίσω από το τιμόνι για να αυτοαποκαλείται κορυφαίος οδηγός ανάμεσα στην τρέχουσα απόδοση του WRC.

Ο γεννημένος στο Waterford Breen ήταν ίσως πάντα προορισμένος να καταλήξει κάπου σε ράλι, τέτοιο ήταν το πάθος του για αυτό επηρεάστηκε από το γεγονός ότι μεγάλωσε σε μια τρελή οικογένεια ράλι στην Ιρλανδία. Χωρίς αμφιβολία, αυτό το πάθος ενισχύθηκε από τον Ιρλανδό εθνικό πρωταθλητή ράλι, πατέρα του, Ρέι, ο οποίος έγινε οικείο θέαμα πίσω από το τιμόνι ενός MG Metro 6R4 και ενός Ford Escort WRC.

Ωστόσο, ήταν το καρτ όπου ο Κρεγκ έκανε το πρώτο του βήμα στη σκάλα μηχανοκίνητου αθλητισμού, κερδίζοντας τον τίτλο της ιρλανδικής Formula A το 2006 προτού συνεχίσει να αγωνίζεται στην Ευρώπη δύο χρόνια αργότερα, αφού έσβησε την αγάπη του για το ράλι ανέβηκε στις πίστες για πρώτη φορά 12 μήνες νωρίτερα. . Τελικά, το κάλεσμα έγινε να επικεντρωθούμε σε ράλι με πλήρη απασχόληση από το 2009 και έτσι ξεκίνησε ένα ταξίδι που θα ανέβαζε τον Ιρλανδό στην κορυφή. Αυτό το ταξίδι δεν ήταν απλό καθώς μια παρθενική πλήρης σεζόν στο WRC έφτασε μόλις πέρυσι με το M-Sport.

Υπήρχαν σημάδια από την αρχή του ταλέντου που μια μέρα θα κοσμούσαν το βάθρο του WRC. Ο Breen άρχισε γρήγορα να κερδίζει τα πρωτοσέλιδα, κερδίζοντας το International Ford Fiesta Sporting Trophy, το οποίο συνδύασε με θριάμβους στη βρετανική και ιρλανδική σειρά κατά τη διάρκεια μιας πρώτης πλήρους σεζόν στα ράλι. Μεταξύ των βραβείων που απονεμήθηκαν ήταν μια μαθητεία για ένα χρόνο με την M-Sport, η οποία βοήθησε μόνο να αναπτύξει τη μακροχρόνια σχέση του με τα αυτοκίνητα ράλι Ford, που προέκυψε παρακολουθώντας τον αυτοαποκαλούμενο ήρωά του, τον σπουδαίο Ιρλανδό ράλι Frank Meagher, πιλοτικά προϊόντα μπλε οβάλ στην πατρίδα του.

Μια σεζόν στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Ράλι ξεκίνησε το 2010, σε συνδυασμό με μια καμπάνια στο Ιρλανδικό Πρωτάθλημα Ράλι Ασφάλτου, όπου τερμάτισε δεύτερος συνολικά. Αλλά ίσως η πιο σημαντική στιγμή εκείνης της χρονιάς ήταν μια νίκη στο Ράλι Ulster και ένας 12ος συνολικά αγώνας ενάντια στην ελίτ του WRC σε ένα αυτοκίνητο κατηγορίας S2000 στο Ράλι Ουαλίας GB.

Ο Breen τράβηξε την προσοχή στο Ράλι Ουαλίας GB 2010 με τη 12η θέση γενικής

Ο Breen τράβηξε την προσοχή στο Ράλι Ουαλίας GB 2010 με τη 12η θέση γενικής

Φωτογραφία: Andre Vor / Sutton Images