✑ Adamidis Konstantinos
Το Ράλι Κροατίας για άλλη μια φορά έδωσε ένα ακόμη συναρπαστικό γεγονός.
Είναι ένα ράλι που όχι μόνο σε ανταμείβει αν έχεις αυτοπεποίθηση, αλλά είναι επίσης πολύ γρήγορο να δαγκώσεις αν κάνεις και τα πιο μικρά λάθη.
Ενώ ο Elfyn Evans πέρασε τα όρια για να κερδίσει το πρώτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι μετά το Ράλι Φινλανδίας το 2021, η ίδια τύχη δεν ευνόησε αρκετούς άλλους οδηγούς.
Αυτό ακριβώς χρειαζόταν ο Elfyn Evans. Φυσικά, ωφελήθηκε πάρα πολύ από τη συντριβή του Thierry Neuville, αλλά στο τέλος της ημέρας πρέπει να είστε εκεί για να μαζέψετε τα κομμάτια, και αυτό ακριβώς έκανε.
Ο Ott Tänak διατήρησε την πίεση, αλλά καθώς προχωρούσε το Σαββατοκύριακο αυτό άρχισε να σβήνει καθώς ο Evans δεν κατάφερε να παραπαίει, με τον οδηγό της M-Sport να μένει τελικά δεύτερος.
Χωρίς λάθη και ένα πολύ καθαρό σερί ήταν ο τέλειος τρόπος για τον Έβανς να πάρει την πρώτη του νίκη μετά το Ράλι Φινλανδίας το 2021.
Ναι, δεν ήταν ένας απλός ιστιοπλοϊκός αγώνας για τον Tänak, αλλά τι ράλι έχει φέτος;
Είχε μερικά ακόμη προβλήματα με το Puma Rally1 για να αντιμετωπίσει σε όλο το Ράλι Κροατίας, αλλά παρόλα αυτά, εξακολουθούσε να είναι ο πιο στενός αμφισβητίας του Elfyn Evans. Και όχι μόνο αυτό, αλλά συχνά ήταν ακόμα σε θέση να ορίζει χρόνους βάζοντάς τον ακριβώς στην απότομη άκρη των φύλλων χρόνου.
Και με τους Thierry Neuville, Sébastien Ogier και Kalle Rovanperä να παραπαίουν, σημαίνει ότι έχει επίσης επιστρέψει αμέσως στο απότομο άκρο της βαθμολογίας του πρωταθλήματος. Καθώς ο περιορισμός των ζημιών συνεχίζεται, πρέπει να πείτε ότι ήταν μια αρκετά εντυπωσιακή δουλειά από τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2019.
Λοιπόν, ο Neuville δεν ήθελε καθόλου έτσι να πάει το ράλι του.
Είχε απόλυτο κουμάντο στο ράλι, εκτελώντας άψογα τη δουλειά. Αυτός και η Hyundai ήταν απελπισμένοι για τη νίκη και θα ήταν τόσο συγκινητικό να τους δούμε να κάνουν το κορυφαίο βήμα υπό το φως της τραγικής είδησης του θανάτου του Craig Breen. Αλλά στο SS11 οι όποιες ελπίδες γι’ αυτό διαψεύστηκαν καθώς ο Neuville έπεσε σε ένα τσιμεντένιο στύλο, καταστρέφοντας την ανάρτησή του.
Μιλώντας το πρωί της Κυριακής, ο Neuville επιβεβαίωσε ότι φταίει το λάθος του οδηγού. Φρέναρε μισό μέτρο πολύ αργά, αλλά αυτά τα ωραία περιθώρια είναι που είναι η διαφορά μεταξύ νίκης και ήττας. Η νίκη στο powerstage ήταν κάποια παρηγοριά, αλλά πρέπει ακόμα να θεωρηθεί ως ένα απογοητευτικό Σαββατοκύριακο για τον Neuville, ειδικά όταν οι αντίπαλοι γύρω του είχαν επίσης δύσκολα Σαββατοκύριακα.
Sébastien Ogier
Σίγουρα τελείωσε ως ένα Σαββατοκύριακο «τι θα μπορούσε να ήταν» για τον Sébastien Ogier. Προηγήθηκε μόνο για ένα στάδιο καθώς έφτασε στην κορυφή των χρόνων στο SS1, πριν όλα καταρρεύσουν για τον οκτώ φορές πρωταθλητή.
Η παρακέντηση μετά την «προσπάθεια να είναι ασφαλής» στο δεύτερο στάδιο του Σαββατοκύριακου τον ανάγκασε να κάνει μια προσπάθεια αποκατάστασης.
Αλλά αυτό γρήγορα πήρε άλλο ένα χτύπημα καθώς δέχθηκε το πέναλτι ενός λεπτού για παραβίαση της ζώνης ασφαλείας τη στιγμή της παρακέντησης, κάτι που τον έστειλε ακόμα πιο κάτω.
Χωρίς αυτό το πέναλτι θα μπορούσε ένα βάθρο να ήταν στα χαρτιά για τον Ogier; Είναι δίκαιο να πούμε ναι, θα μπορούσε να ήταν. Αλλά τελικά δύο λάθη στην ίδια σκηνή του κόστισαν ακριβά και τελείωσαν τις ελπίδες του να πάρει μια τρίτη νίκη το 2023.
Όσο και αν ήταν μια συγκινητική χειρονομία για την Toyota να προτείνει μόνο δύο αυτοκίνητα για να κερδίσουν βαθμούς κατασκευαστή αντί για τα κανονικά τρία για να τιμήσει τον Craig Breen, μπορεί επίσης τώρα να καταστρέφει την επιλογή των οδηγών της.
Ο Έβανς είχε μια λαμπρή διοργάνωση, αλλά ενώ εξακολουθεί να συγκεντρώνει βαθμούς στην κατάταξη των οδηγών, το αποτέλεσμά του δεν θα συμβάλει στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Αντίθετα, η Toyota επέλεξε να προτείνει τους Rovanperä και Ogier για την Κροατία, δύο πρωταθλητές που θα περίμενε κανείς ότι είναι εκείνοι που είναι πιο πιθανό να αγωνίζονται για τη νίκη.
Όμως κανένας από τους δύο δεν κατάφερε να μπει στην πρώτη τριάδα με τους Rovanperä και Ogier να τερματίζουν τέταρτοι και πέμπτοι αντίστοιχα.